Wielospecjalistyczny Szpital
w Ostrowcu Świętokrzyskim

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

MISJA SZPITALA

CERTYFIKATY

POLITYKA JAKOŚCI

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

Icon

Standardy Ochrony Małoletnich 8.29 MB 33 downloads

...
2023-11-07_15h06_28-min

POLITYKA JAKOŚCI

Ostrowiec Świętokrzyski, 03.07.2024 r.

Polityka Jakości

w Wielospecjalistycznym Szpitalu w Ostrowcu Świętokrzyskim.

 

MISJA SZPITALA:
 „Dobro pacjenta wartością nadrzędną”.

Nasza polityka jakości jest kontynuacją misji. Dobrem naszych pacjentów jako wartości nadrzędnej jest świadczenie usług medycznych na najwyższym poziomie i zapewnienie bezpieczeństwa podczas hospitalizacji; optymalnie wykorzystując środki finansowe jakimi dysponujemy.

 I. Cele strategiczne:
  1. Stały rozwój szpitala poprzez zwiększenie oferty świadczeń medycznych o najwyższym poziomie, dostosowanych do potrzeb społeczeństwa i nadążających za rozwojem nauk medycznych,
  2. Systematyczne wprowadzanie nowych technologii medycznych wynikających z postępu nauk medycznych oraz zapotrzebowania pacjentów,
  3. Stałe modernizowanie i rozwijanie środowiska opieki,
  4. Doposażanie szpital w nowy sprzęt medyczny i modernizacja posiadanej infrastruktury,
  5. Kształtowanie wśród personelu świadomości odpowiedzialności za powierzone im procesy oraz stałe doskonalenie umiejętności pracowników,
  6. Nawiązanie współpracy z wiarygodnymi dostawcami budując z nimi partnerskie relacje.
  7. Ciągłe doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością i działania szpitala.
  8. Zwiększenie zatrudnienia.
  9. Wprowadzenie Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością.
II. Politykę jakości realizujemy poprzez:
  1. Stworzenie Szpitala przyjaznego pacjentom i zapewnienie bezpieczeństwa podczas hospitalizacji,
  2. Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych pacjentów przy wykorzystaniu posiadanych zasobów finansowych, pracowniczych,
  3. Analizę potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich zaspakajanie zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
  4. Badanie zadowolenia pacjentów, pracowników i wdrażanie ulepszeń podnoszących poziom zadowolenia,
  5. Ciągła modernizacja środowiska opieki, infrastruktury szpitala i doposażanie w nowy sprzęt medyczny,
  6. Stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników.
  7. Współpracę z interesariuszami Szpitala budując z nimi partnerskie relacje,
  8. Utrzymanie i doskonalenie wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z Normą ISO 9001 : 2015 
  9. Lokalne analizowanie zdarzeń niepożądanych oraz prowadzenie analiz RCA.

 

III. Zakomunikowanie polityki SZJ

 Polityka SZJ została rozpropagowana wśród pracowników szpitala. Pracownicy znają i rozumieją jej cele, realizują je w bieżącej pracy poprzez rzetelną i kompetentną obsługę klientów/pacjentów.

IV. Odpowiedzialność, role, uprawnienia i komunikacja

Personel Wielospecjalistycznego Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim  ma określone zakresy obowiązków oraz odpowiednie uprawnienia, aby należycie wywiązywać się z powierzonych zadań. Zakres obowiązków i uprawnień otrzymuje każdy pracownik podejmujący pracę w szpitalu, kopie przechowywane są w Kadrach.

Odpowiedzialności, uprawnienia, i wzajemne relacje personelu zarządzającego, wykonującego i weryfikującego czynności mające wpływ na jakość, środowisko, BHP, oraz bezpieczeństwo informacji określono i udokumentowano, między innymi w umowach o pracę oraz w umowach cywilnoprawnych.

Pracownicy posiadają kwalifikacje niezbędne do wykonywania obowiązków służbowych

Czynności związane z naborem nowych pracowników są zdefiniowane, nadzorowane i przestrzegane przez kierownictwo.

Wielospecjalistyczny Szpital w  Ostrowcu Świętokrzyskim, zatrudnia personel, który ma określone zadania, uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność. Personel posiada odpowiednie kompetencje, umiejętności i doświadczenie wynikające ze stosownego wykształcenia, przeszkolenia.

Warunkiem niezbędnym do zatrudnienia pracownika na stanowisku pracy są odpowiednie do zajmowanego stanowiska kwalifikacje.

Dla osiągnięcia wysokiego poziomu SZJ świadczonych usług zdrowotnych Szpital wykorzystuje umiejętności i doświadczenie wszystkich pracowników, inwestuje w zasoby ludzkie poprzez różne formy szkoleń.

Kompetencje  i wymagane umiejętności personelu wykonującego niezbędne działania mające wpływ na jakość świadczenia usług zdrowotnych

Skip to content